KΩΔΙΚΟΣ "ΟΡΓΟΝΗ"

"Ήθελα να σκοτώσω έναν μοναχό, γι' αυτό και έγραψα "ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ".
UMBERTO ECO

Το σύνθημα κάποιου εκδοτικού οίκου -καθ' όλα άξιου βέβαια- είναι το "δημιουργούμε αναγνώστες".
Η ομάδα της Οργόνης φιλοδοξεί -και το κάνει ήδη- να "δημιουργήσει δημιουργούς"΄ σε όποιον τομέα της τέχνης -όπως κι αν ορίζεται η τέχνη- κι αν δραστηριοποιούνται. Ή δραστηριοποιηθούν στο μέλλον.
Επιθυμεί διακαώς να προβάλει το έργο τους σε ένα κοινό που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα γινόταν κοινωνός του.
Η ομάδα της Οργόνης είναι αυθόρμητη, άυλη και άφθαρτη. Δεν προβαίνει σε δημόσιες σχέσεις. Ούτε σε άσκοπες επιτηδεύσεις. Ούτε σε εκπτώσεις του είναι της.
Η "Οργόνη" είναι η αδυσώπητη, η αδίστακτη, η απόλυτη εκδίκηση του καινούριου.

Την ευαγγελιζόμαστε.

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2009

ΕΚΠΝΟΗ-ΚΑΙ-ΤΙΠΟΤΑ εν Αθήναις

που; Χώρος Τέχνης Ασωμάτων (Ασωμάτων 6, Θησείο , 2103224664)

πότε; 18/02 έως 14/03

τι;
το Εργαστήριο Έρευνας Παραστατικών Τεχνών AlmaKalma για τη θεατρική περίοδο 2008-'09 παρουσιάζει τη performance “Εκπνοή-και-Τίποτα” από 18/02 έως 14/03 στην Αθήνα, στο Χώρο Τέχνης Ασωμάτων. Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στη Πάτρα, συνεχίστηκε με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη κάνοντας πρόσφατα και μία σύντομη στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η παράσταση αυτή αποτελεί “συμπλοκή” δύο ποιητικών λόγων. Ο πρώτος αφορά στη νέα κυκλοφορία του ποιητικού κειμένου του Δημήτρη Δημητριάδη με τίτλο “ Εκπνοή”- το οποίο παραστατικοποιείται για πρώτη φορά από την AlmaKalma - και το δεύτερο αφορά στο “κολάζ” Μπεκετικών ελλειπτικών κειμένων όπως τα “Κείμενα για το τίποτα” και οι “Σαχλοκουβέντες”, οι οποίες αποτελούν μικρής έκτασης ποιήματα. Η “συμπλοκή” αυτή φιλοδοξεί να αποδώσει το υπαρξιακό τέλμα του σύγχρονου ατόμου που είναι ευθέως ανάλογο με την απώλεια των ιδεολογιών και της ρήξης του πολιτικού λόγου. Μέσα από τις λέξεις αναζητά ο ποιητής το πράγμα. Αναζητά την αρχέγονη σύλληψη του υποκειμένου για τον κόσμο. Τα πρόσωπα αντικαθίστανται από τις μορφές.

Η δραματοποίηση του λόγου ακολουθεί τη γραμμή του διπόλου αποδόμηση-αναδόμηση, όπου αφαιρούνται τα αρχικά σημεία στίξης και ενισχύεται η αισθητική της ηχητικής αξίας της λέξης και η διαμόρφωση εκ νέου ενός νοηματικού τοπίου.

Οι ηθοποιοί συνδέουν τη ρυθμικότητα του λόγου με σωματικές δράσεις που έχουν καταγωγή τα βιώματα που προκύπτουν σ'αυτούς με την ανάγνωση των κειμένων και δημιουργούν μορφές-φορείς του ποιητικού λόγου. Οι δομές που αναπτύσσονται ακολουθούν την αρχή των ελαχίστων δράσεων που έχει συστηματοποιηθεί στο Εργαστήριο Έρευνας της AlmaKalma τα τελευταία χρόνια.

Τη ζωντανή δράση πλαισιώνει αλληλεπιδραστικά η προβολή εικαστικής ταινίας που θα σχολιάζει τα τεκτενόμενα, ενώ ο χώρος δράσης ενσωματώνει τους θεατές.


Δεν υπάρχουν σχόλια: